Mokytoju mokymai
  • Mokytojų mokymai

  • Edukacinių priemonių tiekimas 

  • Kūrybiškumo dirbtuvės

  • STEAM erdvių įrengimas ir priežiūra

                  

NEMOKAMA CURRICULUM IR PAGALBA MOKYTOJUI

MOKYMO PLANAI

NEMOKAMA EDUKACINĖ MEDŽIAGA PAGAL PRODUKTUS

Norint sudominti dabartinį jaunimą mokytis, siekti mokslo bei karjeros aukštumų, būtina naudoti ir atitinkamas priemones, tačiau šių dienų švietimo sistema nėra pajėgi žengti koja kojon su technologijomis ir „Z“ kartos poreikiais. Siekdami sudominti jaunimą viena reikalingiausių šiandienos specialybių – programavimu – specialistai iš „LEGO Education“ parengė ypatingą kursą, kuris, tikėtina, padės kur kas lengviau įsisavinti žinias.

XX m. atlikta profesinio rengimo sektoriaus analizė atskleidė, kad motyvacija per praktiką – esminis veiksnys siekiant, jog moksleiviai bei studentai taptų savo srities specialistais. Kadangi naujausios technologijos lydi jaunimą kiekviename žingsnyje, atitinkamas priemones svarbu naudoti ir mokymo procese.

Štai
Japonijoje jau kelinti metai pardavinėjami socialiniai, bendravimui skirti robotai, kurie ilgainiui atkeliaus ir į Europą. Su robotais bus susijusios praktiškai visos ateities specialybės: gamyklose, namų ūkiuose ar prekybos centruose robotai bus neišvengiami, todėl gebėjimas programuoti šią dieną yra viena iš reikalingiausių specialybių.

„Studentai, kurie po kelių metų baigs profesines mokyklas, netruks susidurti su programavimo svarba. Todėl parengėme projektą „Jaunų europiečių programavimo įgūdžių lavinimas pasitelkus robotus“, – sakė Rimantas Burnickis, „Baltik Orbis“ pardavimų vadovas, įmonės „LEGO Education“ atstovas Lietuvoje.

„LEGO“ – ne tik vaikų žaidimams


Pasak R. Burnickio, didžiausia paskata mokytis – galimybė asmeniškai pabandyti, kaip veikia programuojant padaryti sprendimai. Neabejojama, kad
kurdamas realaus pasaulio objektus jaunas žmogus kur kas lengviau supranta ir įsisavina gaunamas žinias. Šiam tikslui pasitelkta šiuo metu labiausiai paplitusi robotikos mokymosi platforma „LEGO Mindstorms EV3“.

„LEGO“ robotai kuriant prototipus ir modeliuojant mechanizmus rinkoje pasižymi tam tikrais pranašumais.
Šiuos galingus robotus mokydamiesi programuoti naudoja įvairių profesinių mokyklų ir universitetų studentai – pavyzdžiui, Stanfordo (JAV) universiteto auklėtiniai“, – teigė „LEGO Education“ atstovas.

Pasitelkus robotus galima įgyti inžinerijos, robotų konstravimo, derinimo, sistemų programavimo žinių. Robotas – tai įrenginys, kuris geba pats priimti sprendimus, įvertindamas išorinę aplinką. Jis turi sensorius, kurių dėka gali pamatyti, išmatuoti, pajusti kliūtį ir, priklausomai nuo studento programavimo gebėjimų, jos išvengti. Nors „LEGO Mindstorms EV3“ robotas išoriškai gali atrodyti kaip žaislinė mašinėlė, centrinis jį valdantis kompiuteris – procesorius – iš principo nesiskiria nuo pramoninių robotų šerdies.

Suprogramavus tam tikrą komandą galima iškart matyti, ar nepadarei klaidos ir kaip tiksliai veikia funkcijos. Studentams šitaip mokytis – daug paprasčiau nei parašyti kelias programos eilutes ir tikrinti jas įprastais būdais. Todėl ir kilo idėja palengvinti „C“ kalbos programavimo mokymąsi, paremiant jį robotikos praktika. 60 valandų trukmės kursą jau sėkmingai išbandėme mokyklose“, – pasakojo R. Burnickis.

Mokosi ir mokytojai


UAB „Baltic Orbis“ kartu su partneriais parengė ir bebaigia įgyvendinti „Erasmus+“ projektą Nr. 2015-1-LT01-KA202-013501 „Jaunų europiečių programavimo įgūdžių lavinimas pasitelkus robotus“.
Projekte dalyvauja Escola Secundária de Loulé iš Portugalijos, Profesionālās izglītības kompetences centrs iš Latvijos „Daugavpils Technikums“, Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykla bei Elektrėnų profesinio mokymo centras.

Projektas prasidėjo prieš porą metų, kai UAB „Baltic Orbis“ kartu su Portugalijos partneriu – mokykla „Escola Secundária de Loulé“ – parengė porą modulių. Šių modulių pagrindu buvo paruošta 12 dienų trukmės informatikos mokytojų mokymo programa – kaip dėstyti programavimą, pasitelkus robotus – ir pravesti mokymai 25 mokytojams iš Portugalijos, Latvijos bei Lietuvos.

Po mokymų partneriai ir kursų dalyviai-mokytojai gavo užduotį sukurti „C“ programavimo kalba paremtą profesinių mokyklų moksleivių mokymo programą, susidedančią iš dviejų dalių: „Mokymo komplektas moksleiviams“ bei „Praktinių mokymų elektroninė knyga-vadovas“.
Šiuo metu projektas yra baigiamajame etape.

Baigiamasis projekto „Jaunų europiečių programavimo įgūdžių lavinimas pasitelkus robotus“ renginys vyks rugpjūčio 29 d., antradienį, 9.00 val. Visorių informacinių technologijų parke. Registruotis į renginį ir įgyti robotikos žinių galės pirmieji 30 dalyvių, užpildžiusių registracijos anketą.

Siekiama, kad robotika paremtas programavimo „C“ kalba kursas taptų moduline programa, kurią ilgainiui galėtų rinktis visos Lietuvos profesinės mokyklos. Jau nuo šio rugsėjo kursas turėtų būti testuojamas kaip modulinis.